Saturday 27 July 2013

Persahabatan tak seindah dulu

Aku tak tahu mana punca dan sebabnya kami berempat tak serapat dulu..
Renggang amat ketara apabila keluar bersama..
Mungkinkah kami semakin meningkat dewasa dan tidak tak sehaluan lagi?

Lately, kami dah jarang contact eachother, 
sometimes dorang keluar tanpa ajak aku pun..
Yes, memang aku admit,
aku dah banyak berubah sekarang..
Aku jadi seorang pendiam bila keluar dengan dorang..

Nak tahu kenapa?
Sebab aku banyak ketinggalan dengan cerita terbaru dorang..
Maklumlah dorang kerap keluar tanpa aku kan?
So aku tak tahu cerita laa..

Dan aku rasa orang asing bila keluar dengan dorang..
Sebab banyak benda dorang taknak share dengan aku..
Dorang macam banyak rahsia..

Memang betul, sometimes dorang keluar aku cuba mengelak diri..
Bukan dengan sengaja.. dorang pun tahu even aku xbekerja, aku dok rumah..
Aku tolong business sate parents aku dirumah..
 Aku bukan anak orang senang macam dorang..
Xkerja pun duit ada boleh keluar hari-hari..
Aku x..
Apa aku nak, aku kena usaha sendiri..
Bukan jenis aku pinjam duit sana-sini semata-mata nak enjoy.

Sometimes aku rasa, dorang tahu situasi aku.. Apa aku buat..
Tapi dorang buat-buat macam tak tahu je..
Dan bukan jenis aku melepak yang xmendatangkan hasil..

Bila aku ajak atau membuka bicara tentang masa depan..
Dorang buat wat derk jer.. Kadang-kadang dorang gelak..
Terasa annoying giler aku pada masa tu..
Bagi aku, aku nak aku dan kawan-kawan aku sama-sama senang dengan aku..
Bagi aku masa tu emas..
Penyesalan takkan datang dulu..
Bila dah rasa menyesal tu kita dah tak boleh buat apa-apa lagi dah..
Umur semakin meningkat, masa pun tak dapat diundurkan balik..

Dengan izin Allah SWT, takda yang mustahil dalam dunia ni..
Walaupun kita takde diploma ke,degree ke, kita boleh jadi orang yang berjaya..
Asalkan ada usaha, bersabar dan bertawakal..

I wish we'all can be like used to be..
Like no secrets, keep contact eachother, be a good listener when needed..
I miss you Friend's..

Lot of hug's and kissed from me :x

No comments:

Post a Comment

Bagi la comment korang! Nak tau jugak! ^_^